Reka Lika

Čudo Like

Pozdravljeni. Evo na brzo da vam ispričam jedno ribičko avanturu koju sam odlovio u 10.mjesecu na prekrasni rjeki Liki .Kako sam jedan put ove godine več lovio na ovoj vodi i znam da je jako težka i da te znajo kleni totalno razbit, sam se sad odlučio da idem u 10. mjesecu i sa totalno drugo taktiko.U prvom ribolovu sam u 4 noči dobio preko 60 klenova i 3 mala šarana i zadnju noč prvog Ličkog divjaka od punih 13,5 kila i sad sam samo imao u glavi,ovaj put JEDNOG preko 15+ i to je to. Prvi put sam sa sobom uzeo oko 20 kila bojla od 20mm-24mm, par kila tigera i nešto malo patikla i naravno pelete.I kad sam zadnji dan potegnu crto vidio sam da sam totalno pogrešio taktiko i da me zbog sitne hrane ubila i bela riba sam se ovaj put odlučio da sa sobom uzimam 20kila 24mm bojla koji su bile na bazi ptičje hrane i 20kila 30mm bojla koje su bile na fiš miksu i 10 kila crnog taiger nutsa.

Evo brzo je došao moj dan za odlazak na Liku i naravno brzo u jutro skačem is kreveta i slažem još sve potrebne stvari u avto i pičim prema Gospiču. Naravno vožnja kroz Sloveniju brzo mi ide i kad sam stigao u Hrvatsko na avtoput trebalo mi još slaba 2 sat vožnje i stižem u Gospič. Tamo se dobivam sa Ličkim matadorom Ivanom (Supro) koji mi kaže da čem imati loše vreme a u glavi samo imam da što prije stižem do pozicije.I naravno trebalo nam par sata da opravimo sve obaveze (dozvola, sve nužne informacije o vodi i valjda par komada rakije) i sad smo spremni.

Kad smo sjedili u kafani Ivan mi kaže da možda nije dobro što se zahladilo sve do 0 stupnjeva i po informacijama imat čemo snjega i uskora cjeli tjedan sjeverac. Ivan me vozi prema poziciji i vozili smo se sigurno više od pola sata kad sam ispred sebe vidio veliko masu vode i sad sam znao; to je majka Krušica i nikad u životu još nisam vidio takve prirode. Trebalo mi sigurno više od jednog sata da sam rastovori cjelu robu i napuhao čamac, a sad sam bio spreman da me Ivan sa svojim čamcem i pentu od 5 konja odvuče do ušča u jezero a onda nam trebalo još kojih 20 minuta da smo stigli do pozicije. Kad smo stigli na poziciju znao sam da če mi biti to jedan od težjih ribolova a ne tako uspešnan. Pozicija mi izgledala ,da je sve malo visilo prema vodi ,do vode sam imao 25 metara i od toga 15 metara blata kojeg vidim još danas kad zatvorim oči, velike mase skale i ispred sebe Liku koja je tu od prilike bila široka oko 200m.

Kad sam spremao kamp sam znao da se mi ne žuri i da si treba uzet vreme za pretražit vodo a ispred sebe sam imao još 6 noči-pa to je to. Skačem u čamac i počnjem sa soniranjem i postavljam boje kdje mislim lovit. Teren sam imao da mi sve polako padalo tamo do nekdje 13 metara a onda su bila tu dva previsa jedan na 15 a drugi na 18,5 metara a samo par metara naprjed je bila matica koje je bila duboka preko 30 metare. Štape postavljam na omenjene pozicije, hranim sa kilo tvrdih bojla na veliko područje i sad mi samo ostalo da se prepustim naravi i uživam koliko je to mogoče. I kad mi Ivan u kafani pričao da je sve ribe dobio u noč i u meni je bila nada da se to noč možda šta dogodi. Dan mi ide brzo i navečer se zavučem u šator i nije bilo dugo kad sam pao u sanj. Nekdje pozno u noč se probudim i čujem šarane kako skače iz vode i sad sam se nado da če prije jutra biti možda koja akcija. A kad se ujuto probudim i vidim da nije bilo nikakve aktivnosti šarana oko moje udice i znao sam da so šarani bili tu nije mi bilo ništa jasno. Prošlo je oko 2 sata kad sam ustao i odjednom začujem pipipipipip… i nakon slabih pola sata imam na obali prvog Ličkog dviljaka ove kampanije i to punih 14 kila. Spremam ga u sak i nije prošlao par minuta i opet ran a sad je borba bila puno jača zato odmah skačem u čamac i polako pumpam ribo. Prošlo je sigurno pola sata od kad mi je riba uzela mamac i još je nisam vidio a kad sam jo zagledao znao sam da se govori o divljaku sigurno 15+kila i nakon još par kratih pobega dobivam jo u sak. Na obali vaga kaže 16,20 kg i u meni je adrenalin i odmah poslikam oba dvije ribe i puštam jih nazad u svoje carstvo. Do večera dobivam još 2 ribe i to obe dvije preko 10 kila. Čudio sam se kako sljediče 3 noči nisam imao griza, a po danu sam imao svaki dan oko 5 potega o od toga same ljepe ribe.

Četrvi dan donesi mi pravu malo katastrofu, u noč je padao snjeg, voda mi pala za dobre 5 metera a po danu 7 griza od toga 4 realizirane a izgubio sam 3 ribe i znam da sam izgubio ljepu riba (puko lead core na kamenju) i bio sam malo žalostan, a kad je došao Ivan posvari me da je to čisto normalno i nek dam glavu goru i idemo naprjed. Sad je počela jaka kiša i sjeverni vjetar i znao sam da to nije baš najbolje a nadao se da to noč možda dobijem koji griz. Idem u čamac , kiša pada ko luda i sa sobom uzima štap i tražim novu poziciju i kad sam je našao pustim mamac na nekih 15m i nahranim sa 1,5 kile bojla i tako napravim sa još dvojicu. Kad sam sve to napravio išao sam u šator i se preobuko i zavukao u spalko i nije mi dugo trebalo da sam pao u sanj. Vani je padala jaka kiša i ja sam spavao ko medvjed a kad me probudi zvuk mog delkima mislio sam da je jutro a bila je nič oko 22h navečer i to prvi griz u noč.

Run je bio tako silovot da ga nisam mogao zaustavit i kad sam skočio u čamac znao sam da mora to biti velika riba. Riba mi izvukla sigurno 40metera najlona i još se neda a po kojih pola sata zanemarjanja prvič zagledam ribu i odmah sam znao pa to je to samo da se ne odkači. Riba mi napravila još puno dugih rana a kad sam jo dobio u podmetač znao sam da je to divljak tamo oko 20 kila i dug preko metar. Kad sam došao da obale izvagam i izmerim ribo i kad mi vaga pokaže 20,15 kg mjetar 105+cm cjel sam u šoku i još sam neznam šta sam ulovio. Ribu shranim za jutranje slikanje i u noč dobivam još jednog prekrasnog divljaka od 17,20 kg. U jutro kad stiže Ivan poslikamo ribe, ja mu sve to ispričam i još sam totalno u šoku i još neznam šta sam ulovio. Brzo otvaram pivo i sad imamo vremena da jim ispričam zgodbu i sve što se mi deseli zadnju noč.

Kiša još pada ko luda mi u šatoru i blata do koljena i sad sam samo molio boga da kiša prestaane. Kroz dan dobivam još 3 ribe a kiša pada neprestano. Sam sjedim u šatoru i samo imam u glavi kad če sve to prestati a prognozna nije bila dobra. Kao sam to noč dobio prve dve ribe u noč i to oba dvije velike nadao sam se da se možda riba mi počela hranit i u noč. A noč prođe brez akcijei a kad me delkim ponovno budi u jutro znao sam da če to biti moj zadnji ran jer je kiša prestala i imao sam šansu da složim kamp i završim ovo ludu kampaniju. Tako sam završio kampanijo od 6 dana i mislim da mi za ujek ustala u glavi i siguran sam da čem svako godino barem jedan put odlovit ovo predivno vodo. Na kraju kad sam povukao crtu imao sam top ribe 20,15 kg , 17,20 kg i 16,20 kg i još preko 10 riba preko 10 kila i olovio sam samo 3 klena ,šta mislim da je za ovo vodo fenomenalan rezultat. Koristio sam štape Star baits Vertigo 3,9m -3,5lb,najlon Sufix 0,40mm sa lead corom od Foxa na koje sam stavljao safety kopče i olovo (extra Heavy 180gr ) od Carp System a sistem sam koristi Qusilver 45lb i udice Fox 2(ssbp) koje su mi se odlično pokazale i velike domače trvde mamce. A za kraj vam moram reči probajte jedan put i sigurno vam neče biti žal!